دنیای مجازی و گفتگوی زنده ی اواکس

دنیای مجازی و گفتگوی زنده ی اواکس

برنامه ی چت و اخبار تکنولوژی
دنیای مجازی و گفتگوی زنده ی اواکس

دنیای مجازی و گفتگوی زنده ی اواکس

برنامه ی چت و اخبار تکنولوژی

کرتانا؛کمتر از دوهفته دیگر در انگلستان و بزودی در چین

خیلی ها بعد از بروز رسانی ویندوزفون ۸ به ۸٫۱ به کم بودن ویژگی های این اپدیت گله و شکایت داشتند ! و میگویند کاش که در ویندوزفون ۸ میماندیم ولی جدا از هر ویژگی اضافه شده به این سیستم عامل ،یک ویژگی به آن اضافه شد که خیلی ها را جذب خودش کرده و آن هم در یک اسم خلاصه میشود “کرتانا”  بله خبری که امروز از گوشه و کنار و در سایت های معتبر پیچیده مسافرت این بانوی جوان در کمتر از دوهفته دیگر به جزیره انگلستان است و بزودی در یک کشور آسیایی به نام چین ، دلیل دیر سفر کردن و طول کشیدن انتقال این دستیار به کشورهای مختلف به دلیل آن است که ابتدا سازندگان و تیم پشتیبانی آن باید با آداب و رسوم کشور مقصد به خوبی آشنا باشند و بعد از آن به زبان آن کشور و لحجه آن کشور صدا گذاری شود و پس از آن قدرت تشخیص صحبت به آن زبان را برای این بانوی جوان کدنویسی کنند و پس از آن همه این موارد را توسط چندین نفر تحت آزمایش قرار بدهند و بعد از آن مهر تایید بر انتشار آن را بزنند و خلاصه بعد از مقدمه ای طولانی ببینیم که نکته دیگری در خبر منتشر شده است ؟

 

cortana-windows-phone-theverge-5_1020

  در اخبار گذشته و گفته های اشخاص مربوط به کرتانا گفته بودند که در ماه جولای پا به انگلستان خواهد گذاشت ولی ظاهرا علاوه بر تاخیر یکی دوهفته ی هواپیما! خود بانو هم در حاضر شدن برای سفر کمی تعلل میکند و شاید هم درگیر پیشبینی برندگان جام جهانی بوده ! در هر صورت خبرها نشان از آن می دهند که  کمتر از دوهفته اولین سفر کاری خود را آغاز میکند.

مارکوس یکی از مدیران بخش توسعه کرتانا در جواب یکی از کاربران بطور غیر منتظره ای گفته است که کمتر از دوهفته دیگر برای انگلیسیهایی که نسخه پیش نمایش ۸٫۱ را در اختیار دارند،  کرتانا آماده میشود ولی با این کشور گشایی کرتانا دو نکته برای دیگر کاربرانی که از کرتانا استفاده می کنند دارد و آن این است که  سیلیسوس و کیلومتر را در بین واحدهای این برنامه خواهند دید .

او دلیل تاخیر این انتشار را اطلاعات زیادی بوده  که باید به کرتانا آموزش میدانند و سپس ادامه داده که در حال حاضر ما نیاز به پایان رساندن این پروژه داریم هرچند که این پروژه واقعا دشوار بوده و هست .

 

windows-phone-8-1-cortana

 

سپس یکی از کاربران انجمن سایت  WPCentral به نام Talderon که به ادعای خویش از کارمندان مایکروسافت است گفته :

هفته گذشته ،کرتانای انگلیسی و چینی بر روی قسمت پشتیبانی زنده توسعه دهندگان قرار گرفت و این به معنی آن است در حال آماده سازی انتشار منطقه انگلیس است و برای تاییدیه آخر در حال آماده سازی است و کرتانای چینی هم ممکن است با تاخیری یکی دوهفته ای انتشار یابد ، ما به سختی در حال تلاش هستیم تا این برنامه را از در (انتشار دهیم) بیرون کنیم!
 

نکته آخر اینکه شاید با رفتن کرتانا به انگلستان ،کرتانای HTC داران هم فعال شود تا آن ها هم از این دستیار صوتی بهره ببرند.