دانیال حافظیان - نویسنده مهمان: SnapUp نام اپلیکیشینی است که برای شناسایی یک محصول تنها به یک تصویر ساده از آن احتیاج دارد تا شما را از اطلاعات فروش و کاهش قیمتها مطلع کند و در نهایت در بهترین زمان ممکن، با یک نوتیفیکشن هوشمندانهترین وقت برای خرید را به شما پیشنهاد دهد.
ایدهی ساخت این برنامه از دو مهندس تازه کار به نامهای Dan Cheung و Eric Goldberg از استارتآپ سال گذشتهی سان فرانسیسکو نشأت گرفته است. طرح ابتدایی طراحی سرویسی برای مشتریان بود تا بتوانند به سادگی محصولات مورد نظر و اطلاعات آن را پیدا کنند. بعدها با پیوستن Shan Mehta طراح مشهور برنامهی StumbleUpon به گروه تمرکز آنها به کار روی تلفنهاش هوشمند معطوف شد.
Shan Mehta در این باره میگوید: " سختترین کار در طراحی برنامه برای تلفنهای همراه عدم توانایی ذخیره کردن چیزهاست. برای این کار در هر برنامه روشهای گوناگونی طراحی شده و تجربهای متفاوت را برای مخاطبان در بوکمارک کردن و اشتراک گذازی به ارمغان آورده است."
اما گرفتن تصویر از صفحه آیفون کار بسیار سادهای است. برای این کار فقط کافیست کلید پاور و Home را همزمان فشار دهید.
سازندگان با طراحی تکنولوژیای که بتواند محصول و تمامی فروشندههای آن را تنها با داشتن یک تصویر از محصول بدون نیاز به هیچ اطلاعات اضافی تشخیص دهد دست به کار بزرگی زدهاند. الگوریتم طراحی برنامه طوری برنامه ریزی شده تا بتواند از اطلاعات بیش از 400 برنامهی محلی موبایل برای دسترسی به اطلاعات استفاده کند.
بعد از نصب برنامه و کسب اجازهی دسترسی به تصاویر گوشی از مخاطب، برنامه به دنبال شناسایی محصولات موجود در گوشی شما میگردد. تصاویر به SnapUp وارد میشوند و برنامه جستجو برای کاهش قیمتهای محصولات را شروع میکند.
در کنار توانایی فوقالعاده برنامه در شناسایی محصولات از تصاویر گرفته شده، SnapUp در مقابله با برنامههایی مثل Pinterest با چالشهای زیادی رو به روست. Mehta اعتقاد دارد SnapUp تجربهای کاربرپسندتر را برای مخاطب به ارمغان میآورد که نیاز او را به استفاده روزانه چنین برنامهای از Pinterest بیشتر برطرف میکند. او در این باره میگوید: "ما نمیخواهیم فقط در شناسایی خوب باشیم، ما میخواهیم معاملههایی را برای مخاطب نشان دهیم که واقعاً قصد خرید آنها را داشته باشد. شاید محصول مورد نظر پوشاک باشد یا لوازم آرایشی! مهم نیست، مهم این است که شما واقعاً میخواهید آن را بخرید."
کمپانی سه نفره طراحان این برنامه اخیراً در بیش از 500 استارتآپ شرکت کردهاند و حدود 600,000 دلار از سرمایهگذاران معروفی مثل Javier Olivan از فیسبوک یا Will Bunker از خالقان وبسایت Match.com کمک دریافت کردهاند.
در حال حاضر سازندگان SnapUp تمرکز خود را بر روی تست برنامه و بازخورد مخاطبان معطوف کرده و همهی احتمالات برای تغییر در برنامه و حتی پولی کردن آن را در آینده درنظر گرفتهاند.
فعلاً شما میتوانید SnapUp را به طور رایگان از App Store دانلود کنید. [
لینک دریافت]
منبع: techcrunch.com
شنبه 21 تیر 1393 ساعت 13:41