دنیای مجازی و گفتگوی زنده ی اواکس

دنیای مجازی و گفتگوی زنده ی اواکس

برنامه ی چت و اخبار تکنولوژی
دنیای مجازی و گفتگوی زنده ی اواکس

دنیای مجازی و گفتگوی زنده ی اواکس

برنامه ی چت و اخبار تکنولوژی

ساخت لینک برای سئو

سئو (SEO) چیست؟

 سئو SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization به معنی بهینه سازی موتورهای جستجو است که عبارت است از تغییر یک سری عوامل داخلی و خارجی مربوط به وب سایت به نحوی که باعث بهبود رتبه وب سایت در مورد کلید واژه های خاص در موتورهای جستجو گردد.

  

لینک بیلدینگ (Link Building) چیست؟

لینک بیلدینگ فرایند افزایش تعداد لینک های بازگشتی به وب سایت است به نحوی که باعث بهبود رتبه وب سایت در موتورهای جستجو شود.

لینک بیلدینگ روشی است که رتبه صفحه ای از وب سایت را در موتورهای جستجو در مورد کلید واژه یا کلید واژه های خاص بهبود می دهد. عموما رتبه صفحه در موتورهای جستجو هنگامی بهبود می یابد که تعداد لینک های بازگشتی به صفحه مورد نظر افزایش یابد به طوری که متن لینک بازگشتی ، حاوی کلید واژه های مورد نظر در صفحه مقصد باشد.

نحوه انجام لینک بیلدینگ

منظور از لینک بیلدینگ صرفا افزایش تعداد لینک های بازگشتی به وب سایت نیست به طوری که در تعریف لینک بیلدینگ تاکید شده است که تعداد لینک های بازگشتی به وب سایت به نحوی افزایش یابد که باعث بهبود رتبه وب سایت بر اساس کلید واژه های خاص در موتورهای جستجو شود بنابراین باید از افزایش تعداد لینک های بازگشتی که حالت اسپم دارند به وب سایت خودداری نمود. در ادامه چندین روش انجام لینک بیلدینگ مورد بررسی قرار می گیرد.

۱) یک وبلاگ ایجاد نمایید.

وبلاگی ایجاد کنید و به طور مستمر محتویات ارزشمند به آن اضافه نمایید به طوری که افراد پس از خواندن مطالب آن ترغیب گردند به وبلاگ شما لینک بازگشتی دهند.

۲) برای وبلاگ خود فید RSS ایجاد نمایید.

با این کار به دیگران این امکان را می دهید که از مطالب وبلاگ شما استفاده نمایند و لینک بازگشتی به وبلاگ شما دهند.

۳) در وبلاگ خود به وبلاگ دیگران لینک دهید.

وبلاگ یک ابزار اجتماعی است . هر چه بیشتر شما به وبلاگ دیگران در وبلاگ خود لینک دهید دیگران نیز متقابلا این کار را انجام می دهند و تعداد لینک های بازگشتی به وبلاگ شما افزایش می یابد.

۴) در وبلاگ های دیگران به صورت مهمان مطلب بنویسید.

با وبلاگ نویسان دیگر که مرتبط با کسب و کار شما در وبلاگ خود مطلب می نویسند ارتباط برقرار کنید و موافقت آن ها را برای انتشار مطالب شما جلب نمایید و از آن ها بخواهید که به وبلاگ شما لینک بازگشتی دهند.

۵) در مورد اخبار جدید مطلب بنویسید.

در صورتی که در مورد وقایع و اخبار جدید مطلب بنویسید به دلیل تازگی مطالب ، طبق الگوریتم های گوگل ، رتبه وب سایت شما بهبود می یابد و افراد پس از وارد شدن از طریق گوگل به وب سایت و خواندن مطالب ، به وب سایت یا وبلاگ شما لینک می دهند.

۶) در مورد مشتریان موفق خود مطالعه موردی ایجاد و منتشر نمایید.

پس از هماهنگی و اعلام رضایت مشتریان مبنی بر انتشار مطالعه موردی و داستان های موفقیت ، آن ها نیز ممکن است در وب سایت خود به وب سایت شما لینک بازگشتی دهند.

۷) سیستم نظرسنجی ایجاد و مدیریت نمایید.

در صورتی که نظر سنجی برگزار نمایید و به دیگران این قول را بدهید که پس از انجام نظرسنجی نتایج آن در اختیار عموم قرار می گیرد ، دیگران نیز در وب سایت خود به سیستم نظرسنجی شما لینک می دهند و با این کار لینک های بازگشتی به وب سایت شما افزایش می یابد.

۸) کتاب الکترونیکی تهیه نمایید.

در صورتی که کتاب الکترونیکی تهیه نمایید این احتمال افزایش می یابد که دیگران به کتاب ها و وب سایت شما لینک دهند.

۹) سمینار رایگان برگزار نمایید و نسخه ای از آن را در اینترنت منتشر نمایید.

در صورتی که این سمینار ، آموزشی و با هدف اطلاع رسانی باشد حاضران در این سمینار و دیگران ، مطالب و لینک وب سایت شما را با دیگران به اشتراک می گذارند.

۱۰) ابزارهای رایگان ایجاد نمایید.

در صورت انجام این کار دیگران از ابزارهای شما استفاده خواهند کرد و ممکن است به صفحاتی از وب سایت شما که این ابزارها را ارائه می دهند لینک دهند.

۱۱) اینفوگرافیک ( عکس های حاوی اطلاعات) ایجاد نمایید.

محتویات بصری شامل اینفوگرافیک ، آمار و نمودارها ایجاد نمایید زیرا افراد به اشتراک گذاری این نوع از محتوا بسیار علاقه مندند. اطمینان حاصل کنید که امکان استفاده از محتویات ایجاد شده توسط شما در وب سایت های دیگران وجود دارد.

۱۲) اسلاید ایجاد نمایید.

می توانید قسمتی از مطالب خود را در قالب پرزنتیشن های اسلایدی در وب سایت خود و یا وب سایت هایی که امکان آپلود فایل های پرزنتیشن در آن ها وجود دارد قرار دهید که با این کار لینک های بازگشتی به و سایت شما افزایش می یابد.

۱۳) مورد مصاحبه قرار گیرید.

این امکان را فراهم نمایید تا دیگران با شما به انجام مصاحبه بپردازند و در وب سایت های دیگر محتویات این مصاحبه منتشر گردد و به وب سایت شما لینک بازگشتی داده شود.

۱۴) با رقبا در کسب وکار خود ارتباط دوستی برقرار نمایید.

با رقبای خود تماس بگیرید و از آن ها بخواهید که از مطالب وبلاگ شما با ذکر منبع در وب سایت خود استفاده نمایند.

۱۵) مواردی که در خصوص برند شما است را جستجو نمایید.

در موتورهای جستجو مطالبی که در خصوص برند شما نوشته شده است را یافته و از وب مسترهای آن ها بخواهید که به وب سایت شما لینک بازگشتی دهند.

۱۶) از دکمه های اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی استفاده نمایید.

دکمه های اشتراک گذاری مطالب را در وبلاگ و یا صفحات وب سایت خود قرار دهید تا امکان اشتراگ گذاری مطالب با دیگران فراهم گردد.

۱۷) مطالعه موردی برای دیگران باشید.

در صورتی که این امکان را به دیگران بدهید تا به نشر مطالعات موردی در خصوص کسب و کار شما بپردازند در این صورت آن ها لینک وب سایت شما را در وب سایت خود قرار خواهند داد.

۱۸) نسخه آزمایشی محصولات و خدمات خود را در اختیار دیگران قرار دهید.

در صورتی که افراد به استفاده از نسخه آزمایشی محصولات و خدمات شما بپردازند ممکن است در وب سایت خود و یا دیگران در مورد آن ها مطلب بنویسند و به صفحات مربوط به محصولات و خدمات شما لینک بدهند.