به گزارش جیاسام آریا، مایکروسافت در دوره 5 ساله Mainstream support وصله های امنیتی و غیر امنیتی و بروزرسانی های مختلف را برای محصولاتش به صورت رایگان ارایه میدهد و پس از پایان این دوره دوره ای با نام Extended support آغاز میشود که تنها وصله های امنیتی به صورت مجانی در اختیار کاربران قرار میگیرد و برای دسترسی به سایر بروزرسانی ها باید هزینه آنها را پرداخت. پایان پشتیبانی یا "End of support" نیز به این معنی است که دیگر هیچ بروزرسانی برای محصول ارائه نمیشود، یعنی همان اتفاقی که برای Windows Xp افتاد. مایکروسافت رسما اعلام کرد که دوره Mainstream support برای چند محصولش در تاریخ های زیر به پایان خواهد رسید:
پایان Mainstream support در تاریخ 13 ژانویه 2015 برای:
all versions of Windows 7 (Enterprise, Home Basic, Home Premium, Ultimate and Starter
all versions of Windows Server 2008 and 2008 R2
all editions of Windows Storage Server 2008
Microsoft Dynamics C5 2010
Microsoft Dynamics NAV 2009 And 2009R2
Windows Embedded Handheld 6.5
پایان Mainstream Support در تاریخ 9 سپتامبر 2014 برای:
Windows Phone 7.8
پایان پشتیبانی قطعی در تاریخ 14 جولای 2015 برای:
Windows Server 2003
پایان پشتیبانی از سرویس پک ها در تاریخ های ذکر شده:
Forefront Unified Access Gateway 2010 Service Pack 3 در تاریخ 13 ژانویه 2015
Office 2010 Service Pack 1 در تاریخ 14 اکتبر 2014
SharePoint Server 2010 Service Pack 1 در تاریخ 14 اکتبر 2014
Visual Studio 2012 Remote Tools Support ends در تاریخ 13 ژانویه 2015
Visual Studio 2012 Test Professionalدر تاریخ 13 ژانویه 2015
Visual Studio Express 2012 for Webدر تاریخ 13 ژانویه 2015
Visual Studio Express 2012 for Windows 8در تاریخ 13 ژانویه 2015
Visual Studio Express 2012 for Windows Desktopدر تاریخ 13 ژانویه 2015
جمعه 20 تیر 1393 ساعت 20:55