دنیای مجازی و گفتگوی زنده ی اواکس

دنیای مجازی و گفتگوی زنده ی اواکس

برنامه ی چت و اخبار تکنولوژی
دنیای مجازی و گفتگوی زنده ی اواکس

دنیای مجازی و گفتگوی زنده ی اواکس

برنامه ی چت و اخبار تکنولوژی

راهکارهایی برای از بین بردن خش گوشی!

گاهی اوقات بعضی خراشیدگی های جزئی روی بدنه گوشی تلفن همراه خود و یا صفحه نمایش باعث می شود که شما ناراحت و عصبی شوید. اما اکنون راهکارهایی وجود دارد که این ناراحتی ها را از بین می برد.
 
با این چند راه حل،  تقریبا می توان خش های کوچک روی صفحات نمایش و بدنه موبایل را از بین برد. ابتدا باید تلفن همراه خود را خاموش کرده و در صورت امکان باتری آن را خارج کنید تا از احتمال آسیب دیدن دستگاه بر اثر تماس با مایعات جلوگیری شود.
    
۱- خمیردندان!

خمیردندان (نه خمیردندان‌های ژله‌ای) می‌تواند در از بین بردن خش و خطوط مؤثر باشد. 
- یک مقدام کم از خمیردندان را روی یک تکه لباس یا پارچه کتان تمیز بمالید
- به آرامی و برا حرکات گردشی آن را روی صفحه نمایش بکشید تا خش‌ها محو شوند.
- با یک پارچه مرطوب خمیردندان را از روی صفحه نمایش پاک کنید.
 
۲- کرم از بین برنده خش ماشین

برخی از کرم‌های از بین برنده خش خودرو مانند Turtle Wax ،۳M Scratch یا Swirl Remover می‌توانند باعث رفع خش و خطوط صفحه نمایش موبایل هم بشوند. فقط به آرامی این کار را انجام دهید.
 
۳ – کاغذ سمباده

استفاده از کاغذ سمباده یک روش دیگر برای از بین بردن خش و خطوط است، اما؛ عمدتا این روش برای خش‌های پشت یا بدنه گوشی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای تأثیر این روش استفاده از یک کاغذ سمباده مناسب بسیار ریز و فشار بسیار کم آن به صفحه نمایش ضروری است. اما اگر به عملکرد این روش و کاغذ سمباده مناسب مطمئن نیستید به هیچ وجه از این روش استفاده نکنید.
 
۴- جوش شیرین

با جوش شیرین هم شما می‌توانید خطوط روی گوشی را از بین ببرید. 
-مقداری از جوش شیرین را با آب مخلوط کنید و آن را بهم بزنید تا یک حالت خمیری به خود بگیرد. سپس با یک پارچه تمیز مقداری از آن را روی خش‌ها بمالید. سپس صفحه نمایش را کاملا و خوب تمیز کنید.
 
۵- پودر بچه

مقداری آب به مقداری پودر بچه در یک ظرف اضافه کنید تا یک حالت خمیری به خود بگیرد و سپس همانند روش بالایی آن را به آرامی روی خش ها بمالید و سپس تمیز کنید.
 
۶ – روغن سبزیجات

برای خش‌های کوچک و نه چندان واضح مقداری روغن سبزیجات واقعا می‌تواند معجزه کند.
 
۷ – تخم مرغ و سولفات پتاسیم + آلومینیوم

مخلوط کردن سفید تخم مرغ و سولفات پتاسیم آلومینیوم هم می‌تواند تأثیری در از بین بردن خش و خطوط داشته باشد.
-سفیده یک تخم مرغ را با یک قاشق از سولفات پتاسیم مخلوط کنید و آن را تا ۱۵۰ درجه فارنهایت گرم کنید. یک پارچه تمیز را به این محلول درست شده آغشته کنید و سپس آن را درون یک فویل آلومینیومی بپیچید و آن را تا ۳۰۰ درجه حرارت دهید تا کاملا خشک شود.
سپس پارچه را به مدت ۲۰ تا ۳۰ ثانیه بشویید. این کار را سه بار تکرار کنید و بعد اجازه بدهید پارچه تا ۴۸ ساعت در فضای آزاد خشک شود. حالا با این پارچه می توانید خش‌هارا پاک کنید.
 
۸ – پولیش

استفاده از پولیش‌هایی چون Brasso و Silvo کار پرریسکی است و می‌تواند حتی لایه کوتینگ صفحه نمایش را کاملا از بین ببرد، بنابراین ریسک این کار خیلی زیاد است.