دنیای مجازی و گفتگوی زنده ی اواکس

دنیای مجازی و گفتگوی زنده ی اواکس

برنامه ی چت و اخبار تکنولوژی
دنیای مجازی و گفتگوی زنده ی اواکس

دنیای مجازی و گفتگوی زنده ی اواکس

برنامه ی چت و اخبار تکنولوژی

گرفتاری جدید اندروید در بازار فناوری!

گوشی های دارای سیستم عامل اندروید، پرطرفدارترین در بین کاربران تلفن همراه می باشند. اکنون برای این سیستم عامل و کمپانی معروفش دردسر جدیدی از راه رسیده که اصلا به نفع آن نمی باشد.

نهادهای رگولاتوری در اروپا قصد دارند درمورد عملکرد انحصارطلبانه گوگل در ارتباط با سیستم عامل اندروید که توان رقابتی دیگر شرکت‌ها را کاهش داده، تحقیق کنند.

گوگل ده‌ها قرارداد با شرکت‌های سازنده گوشی های هوشمند و تبلت ها منعقد کرده تا آنها را مجبور به نصب سیستم عامل اندروید بر روی تولیداتشان کند. این رفتار باعث شده دیگر شرکت‌های سازنده سیستم عامل و برنامه برای گوشی های هوشمند در حاشیه قرار بگیرند و با ضرر و زیان فراوانی مواجه شوند.
  
همین مساله باعث شده کمیسیون اروپایی برای بررسی مفاد قراردادهای گوگل با دیگر شرکت ها تلاش کند تا مشخص شود این شرکت با چه شرایطی خدمات و برنامه های همراه خود را به دیگر شرکت‌ها ارائه می کند. 

اگر مشخص شود که گوگل از این برتری برای بازاریابی غیررقابتی و غیرعادلانه سرویس هایش استفاده کرده ممکن است مجازات هایی بر ضد این شرکت تحمیل گردد. این تحقیقات اولین بار در سال 2010 و پس از شکایت مایکروسافت از روندهای تجاری غیررقابتی گوگل آغاز شده و تاکنون ادامه دارد.