دنیای مجازی و گفتگوی زنده ی اواکس

دنیای مجازی و گفتگوی زنده ی اواکس

برنامه ی چت و اخبار تکنولوژی
دنیای مجازی و گفتگوی زنده ی اواکس

دنیای مجازی و گفتگوی زنده ی اواکس

برنامه ی چت و اخبار تکنولوژی

هفت وب‌سایتی که باید برای ساخت یک اپلیکیشن عالی مطالعه کنید

هفت وب‌سایتی که باید برای ساخت یک اپلیکیشن عالی مطالعه کنیدهفت وب‌سایتی که باید برای ساخت یک اپلیکیشن عالی مطالعه کنید

دورنمای توسعه اپلیکیشن‌های موبایلی به طور مرتب در حال تغییر است. هر تکنیکی را که امروز فرا می‌گیرید، ممکن است تنها طی چند ماه قدیمی یا حتی منسوخ شود. اگر می‌خواهید در زمینه توسعه اپلیکیشن‌های موبایلی خود را به روز نگاه دارید با این مقاله از زومیت همراه باشید.

  

دنیای اپلیکیشن‌های موبایل بسیار نوپا بوده و هر روز مجهز به ابزارهای تازه‌ای می‌شود. اما چگونه می‌توان در این دنیای پرتکاپو خود را به روز نگاه داشت؟

این مورد، از جمله موضوعاتی محسوب می‌شود که وب‌سایت‌ها در آن نقشی فوق‌العاده مؤثر ایفا می‌کنند. به کمک منابع آنلاین می‌توانیم با اصول اولیه در دنیای توسعه اپلیکیشن‌ها، خبرهای مرتبط، ابزارها و آموزش‌های مختلف آشنا شویم. به این ترتیب پیش از شروع مبحث اصلی، با مبانی آشنا شده‌ و روند آموزش را با کیفیت بهتری به پیش می‌بریم.

Mobile TutsPlus

TutsPlus یکی از شناخته‌ شده‌ترین و با ارزش‌ترین وب‌سایت‌های فعال در زمینه آموزش است. منبعی فوق‌العاده که میزبان بیش از ۱۶‌هزار مقاله آموزشی در موضوعات مختلفی مانند طراحی وب، عکاسی، گرافیک رایانه‌ای و همچنین برنامه‌نویسی می‌باشد.

TutsPlus

TutsPlus، در نگاه اول یک منبع و پایگاه داده برای ذخیره مقاله‌های ارزشمند محسوب می‌شود، اما در قلب وب‌سایت، امکاناتی پیش‌بینی شده که به شما در دسترسی به جدیدترین مقالات کمک شایانی می‌کند.

شما می‌توانید به عضویت خبرنامه‌های مختلف آن (مانند برنامه‌نویسی) در آمده و با مشارکت در مباحث آن، خود را به روز نگاه دارید. برای مثال اپل به تازگی زبان برنامه نویسی جدیدی به نام Swift را معرفی نموده و TutsPlus نیز انتشارمقالات آموزشی در این زمینه را آغاز کرده است.

خبر خوشحال‌کننده‌تر این است که این وب‌سایت بخشی برای توسعه بازی‌های موبایلی نیز دارد. پس اگر هدف شما، فعالیت در زمینه بازی‌های موبایلی است بهتر است سری به آن نیز بزنید.

Android Developers Blog

برای توسعه‌دهندگان اندرویدی، Android Developers Blog یک گنج واقعی محسوب می‌شود که گاهی اوقات با به روز رسانی موضوعات خود دانش و توانایی توسعه‌دهندگان را به چالش می‌کشد. این وب‌سایت به طور متوسط هر هفته ۱ یا ۲ پست منتشر می‌کند. این یعنی سوخت کافی برای ذهن توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های اندرویدی!

Android Develpoer Blog

برای اینکه میزان به روز بودن Android Developers Blog را بهتر درک کنید باید گفت که در طول هفته‌های گذشته موضوعاتی مانند تلویزیون گوگل و گوگل کست، اندروید L و اندروید استودیو، سرویس‌های گوگل‌پلی و ابزارهای مختص توسعه‌دهندگان بازی‌های اندرویدی در این منبع منتشر شده‌اند.

آنچه Android Developers Blog را شاخص می‌کند این است که این وب‌سایت از سال ۲۰۰۷ فعالیت دارد. اگر با وب‌سایت‌های که به روز رسانی‌های مرتب و منسجمی ندارند مشکل دارید، Android Developers Blog یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما محسوب می‌شود. تا وقتی که اندروید، سیستم‌عامل اکثر تلفن‌های هوشمند جهان است شما می‌توانید از وجود Android Developers Blog در کنار خود مطمئن باشید.

iOS Dev Weekly

این منبع، در‌واقع یک پیشخوان محسوب می‌شود که بهترین مقالات منتشر شده در زمینه توسعه اپلیکیشن‌های مبتنی بر iOS را در اختیار علاقمندان قرار می‌دهد.

iOS Dev Weekly

چرا باید این منبع را دنبال نمود؟ زیرا iOS Dev Weekly مجموعه‌ای طلایی از بهترین مقالات مرتبط با iOS است. در هنگام نگارش این مقاله، موضوعاتی مانند تاریخچه اپ‌استور اپل، تحلیلی بر برخی ابزارهای سوئیفت، کتاب‌های الکترونیکی رایگان و... در آن درج شده بود.

به دو روش می‌توانید iOS Dev Weekly را دنبال کنید. روش اول عضویت در خبرنامه الکترونیکی با وارد کردن ایمیل و دوم عضویت در خبرنامه و اطلاع‌رسانی با کمک ابزار نوتیفیکیشن در مرورگر سافاری.

NSHipster

یکی دیگر از وب‌سایت‌های پیشنهادی برای توسعه‌دهندگان، NSHipster است. وب‌سایتی با محوریت iOS که بر روی آموزش مهارت‌های پیشرفته‌ برنامه‌نویسی تمرکز یافته است. همانگونه که در اسکرین‌شات وب‌سایت نمایش داده شده، NSHipster خود را خبرنامه‌ای برای مرور Objective-C، زبان برنامه‌نویسی Swift و Cocoa معرفی می‌کند که به صورت هفتگی به روز می‌شود.

NSHipster

یکی از امکانات جالب این وب‌سایت آزمون‌های دوره‌ای آن تحت عنوان NSHipster Quiz است که مجموعه‌ای از سؤالات تصادفی پیرامون تمامی موضوعات مرتبط با iOS محسوب می‌شود. این ویژگی، فرصتی مناسب است که دانش و اطلاعات خود را در زمینه برنامه‌نویسی iOS محک زده و با نقاط ضعف و قوت خود آشنا شوید.

وبلاگ رسمی اپل برای Swift

اگر مجذوب زبان برنامه‌نویسی جدید اپل شده‌اید، وبلاگ رسمی اپل برای سوئیفت بهترین منبع برای آشنایی با آن است. هر چند روز، مقاله‌ جدیدی پیرامون نکته‌ها، ترفندها و پیشنهادهایی برای برنامه‌نویسی بهینه با Swift در این وبلاگ منتشر می‌شود. سوئیفت به مرور زمان به زبان اول توسعه‌دهندگان iOS تبدیل خواهد شد. پس چه بهتر که از هم‌اکنون با آن آشنا شوید!

Swift

بخشی دیگری در این وبلاگ وجود دارد که ابزارهای کمک آموزشی مانند راهنما، آموزش‌های تصویر، پروژه‌های کدنویسی آموزشی و... را به علاقمندان عرضه می‌کند. دسترسی به منبع رسمی زبان Swift این اطمینان را به شما می‌دهد که هیچ نکته‌ای را از دست نخواهید داد.

Building App For Windows

با اینکه ویندوزفون تا رسیدن به iOS و اندروید مسیر زیادی در پیش دارد ولی به طور قطع این سیستم‌عامل موبایلی به سرعت در حال رشد است. اگر شما از علاقمندان به توسعه اپلیکیشن‌های مبتنی بر ویندوزفون ۸ هستید، منابع خوب و ارزشمند زیادی نخواهید یافت. در این شرایط، Building App For Windows یک استثناء محسوب می‌شود.

Building App For Windows

این وب‌سایت هر هفته چندین بار به روز شده و اطلاعات زیادی را در اختیار کاربران و علاقمندان قرار می‌دهد.

علاقمند به توسعه‌اپلیکیشن‌های مبتنی بر ویندوزفون هستید؟ می‌خواهید خبرهای دنیای ویندوزفون را دنبال کنید؟ برای رسیدن به این خواسته‌ها هیچ منبعی بهتر از Building App For Windows نخواهید یافت.

Apptamin: بازاریابی اپلیکیشن‌های موبایلی

بعد از اینکه به عنوان یک توسعه‌دهنده، اپلیکیشن‌ خود را خلق کردید، چه اتفاقی می‌افتد؟ آیا اینجا پایان راه محسوب می‌شود؟ خیر! حالا شما باید اپلیکیشن خود را منتشر کنید. یعنی باید به خلق یک هویت و برند برای اپلیکیشن اقدام کنید. باید خود را در میان رقبا شاخص نموده و متمایز جلوه کنید. تمام این موضوعات به «بازاریابی» مربوط می‌شود.

Apptamin

در بیشتر موارد، سخت‌ترین فاز توسعه یک اپلیکیشن، بازاریابی آن است. اگر بهترین اپلیکیشن جهان را خلق کرده باشید، تا وقتی کسی درباره چیزی نمی‌داند، در‌واقع شما هیچ کاری نکرده‌اید! چگونه کاربران هدف را شناسایی و به دانلود اپلیکیشن ترغیب کنید؟ بهترین شیوه ساخت یک ویدئوی معرفی اپلیکیشن کدام است؟ چگونه یک اپلیکیشن خوب را به یک اپلیکیشن عالی تبدیل کنیم؟

در این مرحله پلت‌فرم مورد استفاده اهمیت ندارد. برای موفقیت در بازاریابی بهتر است Apptamin را دنبال کنید.

این‌ها ۷ پیشنهاد از طرف ما بودند. آیا شما وب‌سایت‌های دیگری می‌شناسید؟ تجربه کاربری خود را در این زمینه با دوستانتان به اشتراک بگذارید