دنیای مجازی و گفتگوی زنده ی اواکس

دنیای مجازی و گفتگوی زنده ی اواکس

برنامه ی چت و اخبار تکنولوژی
دنیای مجازی و گفتگوی زنده ی اواکس

دنیای مجازی و گفتگوی زنده ی اواکس

برنامه ی چت و اخبار تکنولوژی

افزایش دو سه برابری عمر باتری گوشی ها

محققان وعده عرضه باتری هایی برای گوشی هوشمند به کاربران داده اند که چند برابر باتری های کنون دوا خواهند داشت.

محققین دانشگاه استنفورد توانسته‌اند با استفاده از یک محافظ کربن نانوسکوپیک، لیتیوم متراکم‌تری را در آنُد باتری قرار دهند که در نتیجه آن شارژدهی باتری‌های لیتیومی دو تا سه‌برابر افزایش می‌یابد.

در باتری‌های لیتیوم-یون مهم‌ترین بخش همان «یون» است. این نوع باتری‌ها می‌توانند از بخشی از سلول که یون‌ها را در خود ذخیره می‌کند استفاده کنند که این موضوع منجر به آن می‌شود که انرژی پتانسیل بسیار زیادی تلف شود.  

این یک خبر خوب است که محققین دانشگاه استنفورد یک باتری لیتیومی جدید توسعه داده‌اند که می‌تواند مدت زمان بسیار بیشتری دوام بیاورد. این تکنیک امکان قرار دادن لیتیوم متراکم‌تر و بهینه‌تر را در آنُد باتری (که الکترون‌ها را تخلیه می‌کند) از طریق استفاده از محافظ کربنی نانوسکوپیک فراهم می‌کند. این محافظ کربنی مواد شیمیایی ناپایدار را که می‌توانند منجر به کاهش طول عمر دستگاه شوند، کنترل می‌کند.

نتیجه کار یک بسته‌ انرژی است که نسبت به باتری‌های کنونی زمان بسیار بیشتری شارژدهی کرده، زود تجزیه نشده و نسبتا ایمن‌تر است. استیون چو، معاون انرژی پیشین دولت ایالات متحده و یکی از بلندپایه‌های دانشگاه استنفورد، معتقد است که یک تلفن مجهز به این سلول‌های لیتیومی پیشرفته می‌تواند دو تا سه برابر باتری‌های کنونی دوام بیاورد و تولیدکنندگان خودرو نیز می‌توانند خودروهای الکتریکی ارزان‌قیمتی که ایمنی لازم را نیز داشته باشند تولید کرده و روانه بازار کنند.

تا تجاری شدن این فناوری راه زیادی باقی مانده و هنوز باید بسیاری از ریزه‌کاری‌های مهندسی روی این فناوری اعمال شود تا آهسته آهسته به یک محصول تجاری تبدیل شود. به هر حال به نظر می‌رسد که نسل آتی گجت‌های هوشمند بدون نیاز به باتری‌های ضخیم بتوانند دو تا سه برابر باتری‌های لیتیومی مورد استفاده کنونی شارژدهی کنند.