دنیای مجازی و گفتگوی زنده ی اواکس

دنیای مجازی و گفتگوی زنده ی اواکس

برنامه ی چت و اخبار تکنولوژی
دنیای مجازی و گفتگوی زنده ی اواکس

دنیای مجازی و گفتگوی زنده ی اواکس

برنامه ی چت و اخبار تکنولوژی

گوگل با پروژه‌ی BaseLine درصدد یافتن الگوی بیولوژیکی انسان سالم است

پروژه‌ی BaseLine گوگلپروژه‌ی BaseLine گوگل

به نظر می‌رسد عرصه‌ی فناوری عطش گوگل برای اطلاعات و یافته‌های جدید را سیر نکرده و این کمپانی در حال انجام تحقیقاتی در مورد انسان‌ها و در سطح مولکولی و ژنتیک برای یافتن الگوی انسان سالم است. پس از یافتن الگوی انسان سالم، قدم بعدی برای گوگل چه خواهد بود؟ با زومیت همراه باشید.

  

این پروژه که با نام BaseLine شناخته می‌شود، هنوز در روزهای ابتدایی خود قرار دارد و غول جستجو در این راه در حال جمع‌آوری اطلاعات بیش از 175 نفر است که در آینده‌ی نزدیک و با پیشرفت پروژه این تعداد به هزاران نفر افزایش خواهد یافت. این پروژه توسط زیست‌شناسی با نام اندرو کونارد هدایت می‌شود که پیش از این نیز پروژه‌ای را برای انجام آزمایش‌های ارزان قیمت برای تشخیص بیماری ایدز رهبری کرده است. براساس گزارش منتشر شده در وال‌استریت‌ژورنال، تیمی که هم‌اکنون در آزمایشگاه‌های گوگل ایکس روز این پروژه در حال کار هستند، در حدود 70 تا 100 نفر تخمین زده می‌شود که شامل متخصصانی از رشته‌های فیزیولوژی، بیوشیمی، فیزیک نور، تصویربرداری و بیولوژی مولکولی می‌شود.

این پروژه با جمع‌آوری‌های نمونه‌های مختلف آغاز خواهد شد و سپس گوگل با پردازش اطلاعات جمع‌آوری شده و همچنین استفاده از اطلاعات خود الگوها و معیارهای بیولوژیکی را برای سنجش افراد سالم خواهد یافت که از این‌رو می‌توان امیدوار بود تا با استفاده از یافته‌های این پروژه روش‌های سریع‌تری را برای تشخص بیماری‌ها و درمان آن به‌دست آورد. معیارهای بیولوژیکی معمولا در مراحل آخر بیماری‌‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. دست‌اندرکاران پروژه، Baseline‌ را یک پروژه‌ی طولانی مدت نامیده‌اند. گوگل اعلام کرده است که نتایج این تحقیقات را منتشر نمی‌کند و مخصوصاً در اختیار شرکت‌های بیمه قرار نخواهد داد.

پروژه‌ی Basline تابستان سال جاری آغاز شده و در اولین مرحله آن متخصصان در حال جمع‌آوری نمونه‌های ادرار، خون، بزاق و اشک داوطلبان شرکت در این پروژه هستند. دریافت نمونه‌هایی از بافت‌های سلولی در مراحل بعدی از داوطلبان اخذ خواهد شد. کارشناسان هدف از این پروژه را بالا بردن آمادگی انسان در برابر انواع بیماری‌ها عنوان کرده‌اند، از این‌رو مهم‌ترین فاکتور در مورد سنجش سلامت یک انسان، آشنایی با الگوهای سلامت در انسان‌ها است.