دنیای مجازی و گفتگوی زنده ی اواکس

دنیای مجازی و گفتگوی زنده ی اواکس

برنامه ی چت و اخبار تکنولوژی
دنیای مجازی و گفتگوی زنده ی اواکس

دنیای مجازی و گفتگوی زنده ی اواکس

برنامه ی چت و اخبار تکنولوژی

صفحه نمایش‌های AMOLED ارزانتر از LCD ها!

صفحه نمایش‌های AMOLED تاکنون در گوشی های رده بالا مورد استفاده قرار گرفته است، ولی این طور که پیداست قیمت این صفحه نمایش ها به دلیل تولید انبوه در آینده کاهش پیدا می کند.

در حال حاضر هزینه تولید صفحات AMLOED نسبت به صفحه‌نمایش‌های ال‌ای‌دی ۱۰ تا ۲۰ درصد گران‌تر تمام می‌شود. برای مثال قیمت یک صفحه نمایش ۵ اینچ با وضوح ۱۰۸۰ ×۱۹۲۰ پیکسل که از تکنولوژی AMOLED بهره می‌برد حدود ۱۶ درصد از صفحه نمایش ال‌سی‌دی با همین مشخصات گران‌تر است. از قرار معلوم در آینده شاهد تولید صفحات AMOLED با قیمت مناسب‌تر خواهیم بود. و انتظار می‌رود تا ۲ سال آینده قیمت این صفحات کاهش چشم‌گیری داشته باشد.  

جیمی کیم از شرکت DisplaySearch که در زمینه تکنولوژی‌های صفحات نمایش فعالیت دارد در این زمینه گفته است که پیشرفت‌های مفیدی در امر تولید صفحات AMOLED بدست آمده و این امر به کاهش قیمت این صفحات کمک شایانی خواهد کرد. با این حساب درآینده شاهد رقابت صفحات OLED با رقیب دیرینه خود که همان ال‌سی‌دی‌ها می‌باشد خواهیم بود.

از طرف دیگر آخرین تحقیقات نیز از پیشرفت‌های چشمگیر سامسونگ در صفحه نمایش جدید خود که از وضوح۲۵۶۰ ×۱۴۴۰ پیکسل برخوردار است، حکایت دارد. در پایان این نکته را نیز باید در نظر داشت که خط تولید صفحات‌ نمایش‌ AMOLED اخیرا علاوه بر کره در چین نیز آغاز به کار کرده است که این امر بیانگر درخواست بیشتر برای این صفحه نمایش‌ها می‌باشد.