دنیای مجازی و گفتگوی زنده ی اواکس

دنیای مجازی و گفتگوی زنده ی اواکس

برنامه ی چت و اخبار تکنولوژی
دنیای مجازی و گفتگوی زنده ی اواکس

دنیای مجازی و گفتگوی زنده ی اواکس

برنامه ی چت و اخبار تکنولوژی

Google Maps اکنون امکان سنجش سختی مسیر برای دوچرخه‌سواران را فراهم می‌کند

Maps for BikersMaps for Bikers

اگر قصد داشته باشید اندکی از هیاهو و وسایل نقلیه‌ی موتوری دوری جسته و به سلامت خود اهمیت دهید مسلما دوچرخه سواری تصمیم مناسبی خواهد بود. اکنون در آخرین نسخه از نقشه‌ی گوگل قابلیتی گنجانده شده که می‌تواند دوچرخه‌سواری را تا حدودی آسان‌تر کند.  

 ویژگی‌های جدید در نظر گرفته شده در Google Maps برای دوچرخه‌ها شامل مسیریابی مناسب‌ترین راه بر اساس سربالایی و سرپایینی‌ها می‌شود که موجب می شود شخص قادر باشد از طی کردن مسیرهای دشوار اجتناب کند. آنگونه که اندروید پلیس گزارش می‌کند، ابزاری نیز برای مقایسه‌ی مسیرهای مختلف رسیدن به مقصد بر اساس پستی و بلندی‌ها ارائه شده است.

البته در صورتی که همچنان سفر با خودرو را ترجیح می‌دهید، گوگل شما را نیز از یاد نبرده و مجموعه‌ای از دستورات صوتی جدید را به نقشه‌ی خود افزوده تا بتوانید وضعیت ترافیک مسیر پیش رو را مورد ارزیابی قرار دهید. علاوه بر این، دستورات صوتی جدید شامل امکان سنجش زمان تقریبی رسیدن به مقصد و نیز یادآور پیچ بعدی که باید از آن استفاده کنید نیز می‌شود. البته بر خلاف عملکردهایی که تنها با گفتن Ok Google قابل اجرا هستند، این قابلیت‌های جدید هنوز بصورت کامل مستقل از دخالت دست نخواهند بود.

بنابراین فعلا سعی کنید وسط ترافیک برای اجرای این قابلیت‌ها به دنبال دکمه‌ی میکروفون روی صفحه برای اجرای حالت گوش دادن دستگاه نباشید. اشتباه در فعال کردن یک سیستم مسیریابی به هیچ وجه ارزش یک تصادف را نخواهد داشت! با این حال اگر در خصوص قابلیت‌های جدید افزوده شده کنجکاو هستید، مشاهده‌ی ویدیوی زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم. همچنین امکان دریافت این نسخه از گوگل مپز نیز از طریق گوگل پلی فراهم است.

دانلود ویدئو