دنیای مجازی و گفتگوی زنده ی اواکس

دنیای مجازی و گفتگوی زنده ی اواکس

برنامه ی چت و اخبار تکنولوژی
دنیای مجازی و گفتگوی زنده ی اواکس

دنیای مجازی و گفتگوی زنده ی اواکس

برنامه ی چت و اخبار تکنولوژی

باتری های آینده از شن و ماسه ساخته می شوند

این روزها کل گوشی ها و دستگاه های موبایل برای کار کردن به نوعی از نیروی باطری وابسته هستند و باطری های قابل شارژ همیشه محبوب تر از باطری های یکبار مصرف می باشند. محققان به دنبال روش های مقرون به صرفه و در عین حال سازگار با محیط زیست می باشند تا باتری های یون لیتیوم مبتنی بر شن و ماسه را ایجاد کنند که طبق ادعای آنها تا 300 درصد کارایی بالاتری نیز دارند.

 

 
محققان در دانشگاه کالیفرنیا، کالج مهندسی Riverside Bourns یک باتری یون لیتیوم فراهم کردند که کارایی آن طبق استانداردهای فعلی این صنعت، سه برابر است در حالی که مواد اصلی آن را شن و ماسه تشکیل می دهد. گاهی اوقات، بهترین ایده ها به صورت ندانسته ایجاد می شود. ظاهرا عضوی از این تیم تحقیقاتی در ساحل مشغول تفریح بود و زمانی که دقیق تر به شن و ماسه نگاه کرد متوجه شد که آرایش اصلی آن کوارتز است که به عنوان دی اکسید سیلیکون شناخته شده است.

با استفاده از شن و ماسه، او آن را به مقیاس نانومتری خُرد کرد، پیش از این آن را تصفیه کرد تا رنگش از قهوه ای به سفید تغییر کند و همچنین نمک و منیزیم را آسیاب کرد تا به کوارتز خالص تبدیل شود. حرارت دادن این پودر به سیلیکون خالص منجر شد و نانو سیلیکون در یک اسفنج سیلیکونی بسیار متخلخل سه بعدی ایجاد شد مانند انسجامی که در نهایت ثابت می شود عامل مهمی در بهبود عملکرد باتری است.