دنیای مجازی و گفتگوی زنده ی اواکس

دنیای مجازی و گفتگوی زنده ی اواکس

برنامه ی چت و اخبار تکنولوژی
دنیای مجازی و گفتگوی زنده ی اواکس

دنیای مجازی و گفتگوی زنده ی اواکس

برنامه ی چت و اخبار تکنولوژی

RoboHow اینترنت را برای استفاده ربات ترجمه می کند

شاید با شنیدن RoboEarth فکر کنید که نام یک بازی کسل کننده در سال 1994 است. اما اینطور نیست. این در واقع یک شبکه cloud است که به ربات ها امکان می دهد تا  کارهای یکدیگر را یاد بگیرند. این شبکه از سه سال قبل کار خود را آغاز کرده است و اکنون در انستیتو هوش مصنوعی در دانشگاه Bremen آلمان طی اقدامی مبتکرانه پروژه ای جدید را در دست اجرا دارد.
  
این پروژه که RoboHow نام گرفته است تلاش می کند تا اطلاعات روی وب را که برای استفاده انسان ها است  به چیزی تبدیل کند تا برای دستیاران الکترومکانیکی ما نیز قابل درک باشد.

آینده ای را تصور کنید که در آن از ربات خانگی خود می خواهید برای شام غذای جدیدی را برایتان آماده کند. RoboHow دستورالعمل انتخابی شما را از Epicurious قورت می دهد و آن را به دستورالعمل هایی تبدیل می کند که توسط ربات دیگر قابل اجرا باشد.


RoboHow باید بسیاری از بخش های فرآیندهای پیچیده ای را که انسان ها قادر به مداخله در آن هستند را مشخص کند. مانند نحوه روشن کردن اجاق گاز یا اینکه مواد لازم را از کجا تهیه کند و ... . به موجب این طرح ربات ها بالاخره می توانند برای اطلاعات یا دستورالعمل هایی که به منظور تکمیل کارهایشان به آن نیاز دارند در اینترنت جستجو کنند. در حال حاضر کاربران باید داده درست را به RoboHow نشان بدهند و به آن بخورانند زیرا اگر ربات ها بحال خود رها شوند اطلاعات نادرست یا ناقص بدست می آورند.

بنابراین به نظر می رسد ربات های ما در آینده نیز باز هم تا حدودی به اطلاعات ما نیاز دارند. شما اینطور فکر نمی کنید ؟!