دنیای مجازی و گفتگوی زنده ی اواکس

دنیای مجازی و گفتگوی زنده ی اواکس

برنامه ی چت و اخبار تکنولوژی
دنیای مجازی و گفتگوی زنده ی اواکس

دنیای مجازی و گفتگوی زنده ی اواکس

برنامه ی چت و اخبار تکنولوژی

مایکروسافت فکر می کند می تواند شارژ باتری اسمارتفون را به اندازه یک هفته نگه دارد


Lumia_520_yellow_best_1

یکی از اعضای تیم تحقیقاتی مایکروسافت اعلام کرده است که مایکروسافت در پی راه حل هایی برای افزایش عمر باتری گوشی های هوشمند است. او اعلام کرده است با نرم افزارها و ترفند هایی می توان کاری کرد که باتری گوشی های حال حاضر تا یک هفته شارژ نگه دارند و شما را از شر شارژ کردن های پیاپی نجات دهد. 

 

Ranveer Chandra محقق مایکروسافت در سخنرانی این هفته خود در دانشگاه MIT عنوان کرد که به جای صبر کردن برای پیشترفت تکنولوژی، می توان از راه های دیگری برای افزایش زمان نگهداری شارژ در باتری ها استفاده کرد.

مثلا می توان به جای استفاده از یک باتری بزرگ لیتیومی از ۲ عدد باتری کوچکتر در یک گوشی هوشمند استفاده کرد. با این کار می توان با فعال بودن ۲ باتری جریان بیشتری تولید کرد و این موضوع برای بازی هایی که به انرژی زیادی نیاز دارند نکته قوتی خواهد بود. در عین حال می توان هنگامی که کارهای سبکتری در گوشی در حال انجام شدن است یکی از باتریها غیرفعال شود تا بتوان شارژ بیشتری ذخیره کرد.

Chandra همچنین گفت در آزمایشاتی که انجام شده است استفاده از ۲ باتری با سایز کوچک تر باعث افزایش ۵۰% شارژ بیشتر نسبت به تک باتری بزرگتر می شود.

آقای چاندرا گفت راه دیگری که برای این کار وجود دارد E-Loupe نام دارد. این روش به این صورت است که می توان با نصب نرم افزاری بر روی گوشی هوشمند برنامه هایی که انرژی زیادی مصرف می کنند را شناسایی کند و فعالیت این برنامه ها را زمانی که استفاده نمی شوند متوقف و یا کم کند تا در این شرایط انرژی کمتری مصرف شود.

مطمئنا کارهای زیادی برای افزایش عمر باتری وجود دارد و امیدواریم این راه ها به زودی توسط توسعه دهنده های مایکروسافت به بازار راه پیدا کنند.

اگر این اقدامات مایکروسافت عملی شود می توان آن را برگ برنده ای برای اسمارتفون های مایکروسافت دانست.

منبع : WPCentral