دنیای مجازی و گفتگوی زنده ی اواکس

دنیای مجازی و گفتگوی زنده ی اواکس

برنامه ی چت و اخبار تکنولوژی
دنیای مجازی و گفتگوی زنده ی اواکس

دنیای مجازی و گفتگوی زنده ی اواکس

برنامه ی چت و اخبار تکنولوژی

بهترین مقاله برای سئو

نکات نوشتن مقالات سئو

بی شک بسیاری از صاحبان وب سایت یا وبلاگ تا به حال در مورد سئو و نحوه نگارش مطالب برای سئو و بهترین نوشته ها برای سئو شنیده اند و یا مطالبی را خوانده اند حال اگر در مورد این چالش بزرگ برای وبلاگ داران می دانید یا نمیدانید ما در اینجا به برسسی سئو پرداخته و مقداری ار باید ها و نباید های آن را به کند و کاو می گذاریم.  

سئو (SEO ) مخفف Search Engine Optimized، و به معنی “بهینه شده برای موتورهای جستجو” است، بنابراین مربوط به مواردی است که به شدت با موتورهای جستجو که همه ما با آنها آشنایی کامل داریم در ارتباط است (به عنوان مثال گوگل، یاهو، ask.com و غیره). هدف این تکنیک هدایت بازدید به سوی یک وب سایت با استفاده از کلمات کلیدی که به طور استراتژیک مورد استفاده قرار گرفته اند، می باشد. امروزه، اینترنت با سرعت غیرمنتظره ای رو به رشد است، در این میان گروه های بسیاری وجود دارند که می خواهند هنگامی که شما در وب قصد جستجو برای کسب و کار، محصول یا هر چیز دیگری را دارید، آنها را پیدا کنید. برای دیده شدن می بایست به سطح معینی از قابل رویت بودن رسید، بنابراین هنگامی که شما صاحب یک وب سایت هستید و می خواهید مردم شما را پیدا کنند، حتما تلاش می کنید تا در اولین صفحات نتایج جستجو باشید زیرا مردم نیز در اینترنت به دنبال راهی سریع و آسان برای یافتن موارد مورد نظر هستند.

پس بیایید در نظر بگیریم که در حال حاضر شما صاحب وب سایت هستید و می خواهید قابلیت دیده شدن خود را بالا ببرید تا مردم بتوانند شما را پیدا کنند. در حقیقت یکی از موثرترین شیوه ها برای رسیدن به این مقصود، نوشتن مقالات خوب سئو می باشد.

آموزش سئو

آموزش سئو

این کار به هدایت بازدید به وب سایت شما و قابل رویت شدن مطالب شما در موتورهای جستوجو کمک می کند. البته شما می توانید از استخدام یک نویسندۀ مستقل حرفه ای متخصص در مقالات سئو نیز بهره ببرید اما چرا سعی نکنید به این نقل قول عمل کنید که:

اگر می خواهید کاری به بهترین نحو انجام گیرد، خودتان آن را انجام دهید

اینگونه شما درباره وب سایتتان بیشتر خواهید دانست و تجربۀ بیشتری کسب خواهید کرد.

هیچ چیز پیچیده ای در مورد نوشتن مقالات سئو و هیچ درست یا غلطی وجود ندارد٬ فقط می بایست دستورالعمل های خاصی را برای رسیدن به موفقیت دنبال کنید.  من سعی خواهم کرد برخی از آنها را که فکر می کنیم در انجام این کار به شما کمک خواهد کرد، توضیح دهم.

به محتوا اهمیت دهید:

مطمئنا یگانه بودن و نو بودن محتوا بسیا اهمیت دارد چون هم گوگل و هم خوانندگان شما دوست دارند بعد از سرچ و ورود به صفحات وب سایت شما با محتوای جدیدی آشنا شنود و معملومات جدیدی ببینند هنگامیکه می خواهید مقاله ای در رابطه با سئو بنویسید، علاوه بر فکر کردن به این که چگونه تعداد بازدیدکنندگان تان افزایش پیدا کند یا چه مقدار بازدید پس از ثبت مقاله خواهید داشت، سعی کنید از محتوای مقاله نیز غافل نشوید. می بایست طبیعی بنویسید و اطلاعاتی را به اشتراک بگذارید که برای خواننده جالب باشد. باید چیزی باشد که خواننده بتواند به راحتی با آن ارتباط برقرار کند و در نهایت اذعان کند که مقاله برای زندگی و کارش مفید بوده است. اگر مقاله ای از نظر تکنیکی کامل و صحیح باشد اما حاوی اطلاعات مفیدی نباشد اساسا هیچ دلیلی برای نوشتن آن وجود ندارد، زیرا این مساله می تواند بازدیدکنندگان شما را مایوس کند و موجب نوشتi شدن بررسی هایی منفی دربارۀ وب سایت شما شود.

شما همچنین می بایست به طول مقاله خود اطمینان حاصل کنید که بیش از حد طولانی نباشد در غیر این صورت ممکن است خواننده را خسته کنید، یا اینکه بیش از حد کوتاه و از لحاظ محتوا بی ارزش و حاوی اطلاعات بی ربط نباشد.  مطمئن شوید مطالبی که می نویسید کاملا صحیح و معتبر باشند. تحقیق کنید و منابع مختلف اطلاعات را با یکدیگر ادغام کنید یا با توجه به تجارب شخصی خود بنویسید، آنچه مهم است منحصر به فرد بودن مطالب می باشد٬ زیرا شما نمی توانید از مقالۀ فردی دیگر کپی برداری کرده و سپس ادعا کنید مطالب مال شما می باشد.

کلمات کلیدی :

بی شک کلمات کلیدی مهم ترین بخش مقاله سئو می باشند، زیرا یک وب سایت از طریق آنها پیدا می شود. آنها مجموعه ای از کلمات مرتبط با اطلاعات مقاله شما هستند و همچنین به فردی که به دنبال نوع خاصی از اطلاعات است کمک می کند تا به وب سایت شما دسترسی پیدا کرده و مقاله تان را بخواند. می توانید هم از کلمات کلیدی خود استفاده کنید، هم از ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی بهره ببرید.

طبق تحقیقی که توسط Onestat.com  صورت گرفت اذغان شده:

ازمیان تمامی عبارات جستجو در سراسر جهان، ۳۳% از خوانندگان از عبارات ۲ کلمه ای در موتورهای جستجو استفاده می کنند.عبارات سه کلمه ای در جایگاه سوم (تقریبا ۲۶%) و به دنبال آن عبارات تک کلمه ای (۱۹%)، عبارات چهار کلمه ای (تقریبا ۱۳%) و پنج کلمه ای (تقریبا ۶%) قرار دارند.

بنابراین سعی کنید روی تعداد کمتر اما کاملا مرتبط با ترکیب کلید واژه های مقالۀ خود متمرکز شوید، این کار می تواند در انتخاب کلید واژه های مناسب به شما کمک کند.مثلا ما در سیستم همکاری در فروش بیتاسل یکی از کلماتی که مورد اهمیت قرار داده ایم همکاری در فروش است یعنی ما سایت بیتاسل را سعی کرده ایمبرای سرچ این کلمه بهینه کنیم

نکتۀ خوب دیگری که می توان به آن اشاره کرد اینست که می توانید از جای دادن لینک های ابرمتن (hypertext) در میان محتوای مقاله تان بهره ببرید. اگر به اتصال به دیگر مقالات خوب یا منابع جالب اقدام کنید، این کار می تواند قابلیت دیده شدن وب سایت شما را بالا ببرد و موتور جستجو می تواند مقالۀ شما را راحت تر پیدا کند.

شما همچنین می بایست تراکم کلمات کلیدی را در نظر بگیرید_ تعداد دفعاتی که کلید واژه ای (کلمه کلیدی) در یک صفحۀ وب استفاده می شود تقسیم بر تعداد کل کلمات درآن صفحه_ اطمینان حاصل کنید که بیش از حد از کلمات کلیدی ای که می خواهید در مقالۀ خود جای دهید استفاده نکنید بلکه سعی کنید به میزان لازم آنها را بکار ببرید. به طور کل، بهره گیری صحیح از کلمه کلیدی، به معنی تعداد دفعاتی که  در یک مقاله از آن استفاده می شود نیست بلکه تعداد دفعات استفاده، در کنار دیگر ترکیب های کلید واژه ها مواردی هستند که باید در هنگام نوشتن مقالۀ سئو در نظر گرفته شوند.

همانطور که به سوی بخش تکنیکی تر این مبحث پیش می رویم ، به بهینه سازی صفحۀ وب می رسیم. در یک صفحۀ HTML ساده، قسمتی به اسم “سربرگ یا Header” وجود دارد که آن را می توانید در ابتدای کد پیدا کنید. این بخش متا تگ های مختلفی را شامل می شود، اما متا تگ هایی که برای نوشتن مقالات سئو باید بیشتر به آنها توجه کنید تگ عنوان و متاتگ توضیحات می باشند. حال آیا به یاد دارید که دربارۀ کلمات کلیدی صحبت کردیم؟ اینجا بهترین موقعیت است که یکی از آنها را به کار ببریم، زیرا معمولا خزنده های موتورهای جستجو، صفحات HTML را از بالا به پایین می خوانند، بنابراین هرچه کلمات کلیدی را سریع تر پیدا کنند، بهتر است.

این مقاله راهنمایی مختصری در ارتباط با نحوۀ نوشتن یک مقالۀ خوب سئو بود و امیدوارم که تا حدودی مفید واقع شده باشد. اگر هنوز هم سوال بی پاسخی در رابطه با این موضوع دارید، بارها و بارها جستجو کنید، سپس متوجه خواهید شد مقدار اطلاعاتی که در رابطه با آموزش سئو وجود دارد بی پایان است.