دنیای مجازی و گفتگوی زنده ی اواکس

دنیای مجازی و گفتگوی زنده ی اواکس

برنامه ی چت و اخبار تکنولوژی
دنیای مجازی و گفتگوی زنده ی اواکس

دنیای مجازی و گفتگوی زنده ی اواکس

برنامه ی چت و اخبار تکنولوژی

سیاست جدید اپل در خصوص به اشتراک گذاری اطلاعات داخل اپ ها

حتما هم شما هم تاکنون با اپلیکیشن‌هایی در آیفون یا آیپد خود برخورد داشته‌اید که شما را برای گرفتن امتیاز بیشتر داخل اپلیکیشن مجبور به اشتراک گذاری اطلاعات یا رکوردهایی که داخل اپ کسب کرده‌اید می‌کنند. به عنوان مثال تصور کنید که یک بازی جدید روی آیفون خود نصب کرده‌اید و پس از طی کردن مراحلی از بازی، بازی شما را مجبور می‌کند تا برای ادامه دادن رکوردهایی که تاکنون داخل بازی کسب کرده‌اید را با دوستانتان در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. یا شاید با اپ‌هایی برخورد داشته‌اید که در حین استفاده از اپ شما را مجبور به تماشای ویدئوهای تبلیغاتی می‌کنند یا حتی شما را تشویق به دانلود اپ‌های دیگر می‌کنند.  

 

 

حال اپل سیاست جدیدی اتخاذ کرده است که پس از این اپ‌هایی که همچین قابلیتی داخل خود داشته باشند را برای انتشار در اپ استور تأیید نمی‌کند. همچنین این سیاست شامل اپ‌هایی که تا به حال در اپ استور وجود داشته‌اند نیز می‌شود.

اپل در پیغامی که به یک سری از توسعه دهندگان ناشناس ارسال کرده متذکر شده است که ما در حال تلاش هستیم تا مطمئن شویم اپ‌هایی که هم اکنون در اپ استور هستند از این قانون پیروی می‌کنند و البته که این کار زمان بر خواهد بود. همچنین از این پس اپ‌هایی که از این قانون پیروی نکنند برای انتشار در اپ استور تأیید نخواهند  شد.

به نظر می‌رسد که اپل با این کار رعایت بیشتر حقوق کاربران را هدف قرار گرفته است. چرا که به واقع مجبور کردن کاربر به انجام عملی مانند به اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی یا تماشای تبلیغات نچندان دلخواه در ازای استفاده از اپلیکیشن عملی است که در نهایت می‌تواند باعث ایجاد یک ذهنیت منفی نسبت به اپلیکیشن‌های اپ استور شود و کاهش محبوبیت آن‌ها را در پی داشته باشد.

نظر شما درباره این سیاست جدید اپل چیست؟