دنیای مجازی و گفتگوی زنده ی اواکس

دنیای مجازی و گفتگوی زنده ی اواکس

برنامه ی چت و اخبار تکنولوژی
دنیای مجازی و گفتگوی زنده ی اواکس

دنیای مجازی و گفتگوی زنده ی اواکس

برنامه ی چت و اخبار تکنولوژی

اهمیت تولبار الکسا

سایت الکسا بعنوان معتبرترین مرجع در زمینه رتبه بندی سایت های اینترنتی از نظر بازدید شناخته میشود. طبق اعلام رسمی این سایت مهمترین منبع برای جمع آوری اطلاعات تولبار الکسا می باشد و در عمل تنها کاربرانی که بر روی مرورگر خود تولبار نصب داشته باشند بر رتبه الکسای سایت شما تاثیرگذارند. تا زمانیکه این شرایط برای همه سایت ها یکسان است میتوان به این رتبه بندی توجه کرد. ولی به نظر شما چند درصد کاربران اینترنتی تولبار الکسا نصب میکنند؟  

میزان استفاده کاربران از تولبار

با توجه به مدیریت و پشتیبانی چندین سایت پربازدید توسط گروه وبسیما و سیستم آمارگیر قدرتمندی که بکار گرفته شده است، در طول دو ماه گذشته تعداد بازدیدکنندگانی که تولبار الکسا نصب کرده اند را بررسی کردیم. برای اطلاع بهتر از روند کار باید اشاره کنیم که هر بازدیدکننده از سایت شما اطلاعاتی را از موقعیت جغرافیایی و نوع مرورگر خود با شما به اشتراک میگذارد که امری طبیعی بوده و معیار مناسبی برای سنجش رفتار بازدیدکنندگان است. بطور مثال شما میتوانید درصد بازدیدکنندگانی که از مرورگر فایرفاکس استفاده میکنند را با کسانی که هنوز از اینترنت اکسپلورر بهره میبرند مقایسه کنید.

Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 6.0; SLCC1; .NET CLR 2.0.50727; Media Center PC 5.0; .NET CLR 3.0.04506; Alexa Toolbar)

اطلاعاتی که مشاهده میکنید نمونه ای از تحلیل مرورگر بازدیدکننده سایت است و همانطور که در انتهای آن نوشته شده این کاربر از تولبار الکسا نیز استفاده میکند. البته توجه داشته باشید که هر سیستمی با درصدی خطا همراه بوده و اعداد نمیتوانند کاملا دقیق باشند. ولی با توجه به تعداد بالای سایت ها و بازه زمانی انتخاب شده میتوان عددی تقریبی برای درصدی از کاربران که تولبار الکسا استفاده میکنند بدست آورد.

بررسی های انجام شده توسط وبسیما نشان میدهد که بین ۱٫۵ تا ۴ درصد از کاربران اینترنتی در ایران از تولبار الکسا استفاده میکنند و این عدد برای سایت های تخصصی و مرتبط با سئو بمراتب بیشتر از سایت های سرگرمی و اخبار است. بطور متوسط برای ۱۰ سایت در زمینه های کاری مختلف و در طول دو ماه گذشته تنها ۲ درصد از کاربران با تولبار الکسا صفحات را بازدید کرده اند.

تاثیر استفاده از تولبار الکسا

نتیجه ای که از این آمار میتوان گرفت آن است که؛ بازدید یک کاربر با تولبار الکسا ارزشی معادل ۵۰ کاربر معمولی خواهد داشت. توجه داشته باشید که مهمترین مشتری سایت شما خودتان هستید و بیشتر از هرکسی در طول روز صفحات سایت خود را بازدید می کنید پس با نصب تولبار الکسا به سرعت شاهد پیشرفت رتبه خود خواهید بود.
یکی از روش های بهبود رتبه الکسا ساخت تولبار اختصاصی برای سایت خود و تشویق کاربران به استفاده از آن است که در ابتدا نیازمند ثبت و معرفی سایت خود در الکسا است، اگر شما بتوانید حتی ۵ درصد از کاربران دائمی سایت خود را تشویق به استفاده از این تولبار کنید به سرعت شاهد بهبود رتبه سایت خواهید بود. البته تفاوتی میان تولبار اختصاصی و یا عمومی در میزان تاثیر بر رتبه نیست. در مقالات آینده وبسیما نحوه طراحی و ساخت تولبار الکسا بصورت اختصاصی را به شما آموزش خواهیم داد. تا آن زمان میتوانید از تولبار عمومی الکسا و یا تولبار سایت وبسیما استفاده کنید.