دنیای مجازی و گفتگوی زنده ی اواکس

دنیای مجازی و گفتگوی زنده ی اواکس

برنامه ی چت و اخبار تکنولوژی
دنیای مجازی و گفتگوی زنده ی اواکس

دنیای مجازی و گفتگوی زنده ی اواکس

برنامه ی چت و اخبار تکنولوژی

مقایسه ۱۰ قابلیت IOS 8 و ویندوزفون ۸٫۱

همین چند روز پیش بود که اپل در WWDC - Worldwide Developers Conference  سالیانه خود سیستم عامل جدید خود IOS 8 را معرفی کرد ،با معرفی این سیستم عامل اپل لیست بلندی از ویژگی های جدید و یا بهبود یافته را نیز معرفی کرد . در بین این ویژگی ها ،۱۰ ویژگی برتر اضافه شده را با همتراز آن در ویندوزفون ۸٫۱ می خواهیم مقایسه کنیم ،پس با ما همراه باشید :

pKLVnAz

 

 

۱- گالری عکس و فضای ذخیره سازی مجازی iCloud  : ویژگی که به IOS 8 اضافه شده آن است که آلبوم عکس ها با حساب کاربری icloud همگام سازی می شوند و در دستگاه های دیگر که IOS هستند نیز به اشتراک می گذارد .

در ویندوزفون ۸٫۱ : نه تنها که کاربران از نرم افزار OneDrive همگام سازی آلبوم بین ویندوز و ویندوزفون را انجام می دهند بلکه می توانند از نرم افزار های دیگر مثل فیس بوک و توییتر و … نیز استفاده کرد.

*oneDrive از آلبوم عکس ها نیز نسخه پشتیبان هم تهیه می کند.

 

2- نرم افزار iMessage :شما میتوانید با این برنامه صدا ها و متن ها و تصاویر و فیلم های درون دستگاه خود را با دیگر محصولات اپل در میان بگذارید!

در ویندوزفون: اسکایپ را همه میشناسند که علاوه بر این چند ساله که مردم در حال استفاده از آن هستند و کار با آن را به خوبی یاد گرفته اند ،در هر سیستم عامل دیگر نیز این برنامه یافت می شود حتی در محصولات اپل ! و اینکه در ویندوزفون ۸٫۱ بیش از پیش ادغام سازی و یکپارچه سازی انجام شده.

 

3-HealthKit : یکی دیگر از ویژگی های IOS 8 نرم افزار بهداشتی است که با نشان دادن آمار و اطلاعاتی از بدن شما به تناسب اندام و بهداشت شما کمک می کند .

در ویندوزفون :در ویندوزفون نیز مشابه این برنامه را خود مایکروسافت به عنوان Health & Fitness  که قبلا  نام Bing Health  را داشت که تغییر نام داد ، این برنامه همان کاربرد را در ویندوزفون داد و کاربرد هایی بسیار بیشتر از را داراست که نیاز به تبلیغات و توسعه دارد.

 

4-کیبورد QuickType اپل : کیبورد اپل بعد از چندین سال دچار تغییری است که بشکل معرفی کلمات در دسترس و چند قابلیت دیگر بتواند سرعت تایپ شما را افزایش دهد .

در ویندوزفون : همین ماه پیش بود که SmartFlow سریعترین کیبورد جهان شناخته شد! کیبوردی که از تمام لحاظ جزو کامل ترین هاست ! چه از لحاظ نوشتن کلمه با سر دادن انگشت بر روی کلمات تا پیشنهاد کلمات مرتبط ، پس  ویندوزفون در این مورد نیز پیش تر اقدام به بازسازی را شروع کرده .

 

5-Family Sharing اشتراک گذاری خانوادگی: دیگر برنامه اضافه شده اشتراک گذاری عکس و متن و محل فعلی اشخاص بین اعضای خانواده است که میتوان برنامه ها و کتاب های خریداری شده با یک اپل آی دی را تا ۶ اعضای  خانواده از آن استفاده کنند  .

در ویندوزفون : در زیست بوم ویندوزفون نیز این قابلیت جزو ابتدایی ترین و اولین قابلیت های ویندوزفون است ،قابلیتی که به نام Room در قسمت People است که با ایجاد کردن گروه یا اتاق ،میتوانید عکس و متن و محل کنونی و خلاصه  همه چیز را بین اعضای خانواده یا دوستان به اشتراک بگذارید که این قابلیت هم بسیار پیشرفته تر از مشابه آن در IOS است که بزودی برای استفاده از آن آموزشی اختصاصی خواهیم گذاشت.

 

6-iCloud Drive  یا سرویس ابری : متن ها و تصاویر و خلاصه  هر اطلاعات مهم دیگری که دارید را در فضای ذخیره سازی اینترنتی آی کلود ذخیره می کنید ولی با استفاده ی محدود

در ویندوزفون :بدون هیچ شک و شبه ای OneDrive بهتر از iCloud اپل است نه بخاطر تعصب روی ویندوزفون بلکه بخاطر ویژگی های ارایه شده آن ،از آفیس آنلاین بگرد تا اشتراک گذاری بر روی هر دستگاهی و قابلیت های دیگر .

۷-پروژه  و امنیت :شرکت آی او اس یک بهبود مدیریتی و امنیتی، و یک سری ویژگی های سودمند جدید را عرضه میکند، از جمله یک سطح از حفاظت اطلاعات برای برنامه های کلیدی داخلی .

در ویندوزفون :مایکروسافت مجموعه ی عظیمی از ویژگی های آی او اس را که سال های پیش از آن استفاده میکند در سیستم خود تعبیه کرده است . مایکروسافت در تنظیمات خود هر چند هفته شروع به عرضه بروزرسانی کرده است ، پس میتوان نتیجه گرفت که مایکروسافت در آینده در زمینه امنیت نسبت به رقیبان خود عقب نخواهد ماند.

 

8-دسترسی سریع به تماس با افراد :در IOS 8 دسترسی به افراد را گذاشته اند تا هردفته دنبال نام او در دفترچه تلفن گوشی نباشیم.

در ویندوزفون : این قابلیت توسط کاشی های محبوب ویندوزفونی حل شده و حتی میشود هر چیزی را به صفحه اصلی Pin کرد و تییر سایز و اندازه و رنگ داد .

 

9-توسعه قابلیت های ویژه : این امکان را به دستگاه شما میدهد که از اطلاعاتی فراتر از دستگاه شما مانند مقالات ویکی پدیا و یا یافته ها و اخبار و … همه در یک جا جمع شوند.

در ویندوزفون : شما از با کورتانا و بینگ تجربه بهتری از جستجو کردن و جمع آوری اطلاعات خواهید داشت.

 

10-تداوم و همگام سازی با مک :شما میتوانید با دستگاهی مثل آیفون خود شروع به کاری کنید و در مک یا آیپد خود ،کار را به پایان برسانید !که این کارها مانند ارسال پیام کوتاه و یا تماس تلفنی و پیام چندرسانه ای می باشد .

در ویندوزفون :با اینکه هسته ویندوزفون و ویندوز هم اکنون یکی است ولی مایکروسافت هنوز به طور کامل این بخش را پوشش نداده است .با اینکه هردو شرکت در دوقسمت کامپیوترهای رومیزی و گوشی سرمایه گذاری کرده اند ولی آی او اس و مک زودتر از دومحصول مایکروسافت با هم هماهنگ شدند،هر چند که مایکروسافت تلاش هایی را در مورد ارتباط این دو انجام داده .

 

نظر شما چیست؟ios 8  تا چه میزانی از ویژگی های ویندوزفون بهره برده است؟

 

مایکروسافت با سیستم عامل ویندوزفون ۸٫۱ خود حرکت خوبی را رو به پیشرفت و جلو را پیش گرفته که بسیار خوب در حال پیشرفت است،فقط نیاز دارد تا شناخته شود ،در بسیاری از موارد از رقیبان خود پیشی گرفته و در موارد دیگر هم آن چنان عقب نیست و با سرعت خود را به دیگر رقبا می رساند ،به امید پیش رفت ویندوزفون .