دنیای مجازی و گفتگوی زنده ی اواکس

دنیای مجازی و گفتگوی زنده ی اواکس

برنامه ی چت و اخبار تکنولوژی
دنیای مجازی و گفتگوی زنده ی اواکس

دنیای مجازی و گفتگوی زنده ی اواکس

برنامه ی چت و اخبار تکنولوژی

بررسی تخصصی جی اس ام؛اچ تی سی وان ام 8 (HTC One M8)


امروزه طراحی در دنیای موبایل به یکی از سخت ترین کارها تبدیل شده است، به این علت که طراحان محدودیت‌های بسیار زیادی در طراحی دارند و تکنولوژی به آن اندازه پیشرفت نکرده که بتواند تمام خواسته یک طراح را فراهم کند. اما با این حال در این دنیای پر زحمت طراحانی هستند که می‌توانند با همین محدودیت‌ها گوشی‌هایی را طراحی کنند که در نظر بسیاری از کاربران متفاوت به نظر آمده و به عنوان یک گوشی خاص نامیده شود. یکی از طراحان در خدمت شرکت اچ تی سی بوده که توانسته با طراحی متفاوتی که برای اچ تی سی وان انجام داده گوشی پرچمدار این کمپانی را به یک گجت خاص تبدیل کند.

 

اما گوشی مورد بحث ما در این بررسی پرچمدار جدید این شرکت است که هنوز هم نام و ظاهر نسل اول را حفظ کرده است. نام این گوشی HTC One است که با کد M8 از نسل قبلی که کد M7 را داشت جدا می‌شود.

 

 

   

 

 

"طراحی HTC One M8"

 

همانطور که گفتیم این گوشی تمام طراحی خود را از نسل قبل به ارث برده است، اما با این وجود اچ تی سی تصمیم گرفته تا مقدار بیشتری آلومینیوم را در این گوشی استفاده کند، در نسل اول شاهد این بودیم که مقدار زیادی از گوشی از آلومینیوم و لبه‌های اطراف گوشی از پلاستیک ساخته شده بود اما در این نسل اچ تی سی تصمیم گرفته تا سعی کند تمام گوشی را از آلومینیوم بسازد به جز صفحه نمایش که به طور طبیعی نمی‌تواند از فلز ساخته شود، به همین خاطر 90 درصد گوشی در حال حاضر از آلومینیوم ساخته شده است.

 

 

یکی دیگر از تفاوت‌های این گوشی با نسل قبل این است که درگاه کارت حافظه خارجی را نیز در گوشی می‌بینیم و اگر از آیفون 5s خودتان خسته شده‌اید و می‌خواهید این گوشی را جایگزین آن کنید لازم نیست نگران اندازه سیم کارت باشید زیرا این گوشی نیز از سیم کارت نانو پشتیبانی می‌کند.

 

این نسخه از اچ تی سی وان از نسل قبلی بزرگتر شده و حتی ضخامت آن نیز کمی بیشتر شده است، اما باید بدانید که با یک گوشی بسیار خوش دست تر از نسل قبلی روبرو هستید، ما به شما قول می دهیم گوشی را که در دستان خودتان بگیرید به خوبی متوجه جنس خوب بدنه و اندازه هماهنگ آن خواهید شد.

 

 

 

 

 

 

 

"دوربین HTC One M8"

 

هنوز در گوشی M8 شاهد استفاده از دوربین 4 اولتراپیکسلی هستیم که این دوربین نمی‌تواند فیملبرداری 4kانجام دهد اما هنوز عدم توانایی در فیلمبرداری 4k یک عیب محسوب نمی‌شود.

 

HTC  همیشه علاقه دارد که کارهایی متفاوت با دیگر کمپانی‌ها انجام دهد به همین دلیل است که در پشت این گوشی از دو دوربین استفاده کرده است، استفاده از دوربین دوم به این علت بوده که در هنگام عکس گرفتن جزئیات بیشتری گرفته شده و بعد از گرفته شدن عکس بتوان با فراغ بال بیشتری به ویرایش آن عکس پرداخت. یکی از کارهای جالب این دوربین این است که شما می‌توانید سوژه‌ای را که قصد فوکوس روی آن را دارید بعد از گرفتن عکس انتخاب کنید، این حالت در این گوشی Ufocus نام دارد که به تازگی استفاده از آن در گوشی‌های هوشمند به یک ویژگی تبدیل شده است، اما ویژگی مثبت این دوربین این است که شما نیازی ندارید تا این ویژگی را انتخاب کنید و این ویژگی به صورت خودکار فعال است و بعد از گرفتن عکس می‌توانید در قسمت ویرایش از این ویژگی به راحتی استفاده کنید.

 

این دوربین سرعت بسیار زیادی دارد و در بین دوربین‌های گوشی‌های هوشمند کنونی یکی از سریعترین‌ها است، علاوه بر اینکه دوربین در عکس گرفتن با سرعت خوبی کار می‌کند، فوکوس کردن را نیز با سرعت انجام می‌دهد.

 

در نور کافی دوربین به خوبی عمل می‌کند اما مطمئن باشید که کیفیت دوربین کمتر از Galaxy S5 و Xperia Z2است. در نور کم و در سایه‌ها نیز نویز زیادی در عکس‌ها مشاهده می‌شود. اما خبر خوب این است که در رابط کاربری دوربین گوشی یک ویژگی وجود دارد که می‌توانید تنظیمات دوربین را به صورت دستی انجام دهید.

 

در زمینه فیلمبرداری، دوربین گوشی توانایی این را دارد که با کیفیت Full HD فیلمبرداری کند، علاوه بر این فیلمبرداری با 60 فریم در ثانیه برای سوژه‌هایی که با سرعت بالا حرکت می‌کنند نیز وجود دارد.

 

 

 

 

 

"صفحه نمایش HTC One M8"

 

در این گوشی از یک صفحه نمایش 5 اینچی استفاده شده که از نسل قبلی بزرگتر شده است. اما کیفیت آن بیشتر نشده است، در اصل از همان کیفیت فول اچ دی در این صفحه نمایش استفاده شده است، اما به علت اینکه صفحه نمایش نسبت به نسل قبلی افزایش اندازه دارد تراکم پیکسلی کاهش پیدا کرده است، اما هنوز هم کیفیت صفحه نمایش یکی از بهترین‌ها است. این صفحه نمایش LCD توسط گوریلاگلس 3 محافظت می‌شود و زاویه دید بسیار خوبی دارد.

 

 

 

"پردازنده HTC One M8"

 

امروزه استفاده از پردازنده‌های 8 هسته‌ای به نوعی به یک تبلیغ تجاری تبدیل شده است، در حالی که در عمل هنوز پردازنده‌های 4 هسته‌ای در بنچ مارک‌ها بهتر از پردازنده‌های 8 هسته‌ای عمل می‌کنند. این گوشی نیز به آخرین پردازنده ساخت کوآلکام که 4 هسته دارد و نام snapdragon 801 را با خود یدک می‌کشد. این پردازنده در دو نسخه بر روی گوشی ارائه شده است، یکی از نسخه‌ها پردازنده 2.3 گیگاهرتزی و دیگری پردازنده 2.5 گیگاهرتزی دارد که بسته به بازارهای متفاوت این نسخه متفاوت خواهد بود. در نسخه‌ای که ما در دست داشتیم از پردازنده با فرکانس 2.3 گیگاهرتز استفاده شده بود. این گوشی رم 2 گیگابایتی نیز دارد و حافظه داخلی آن 16 گیگابایت است، اما دیگر نگران نباشید که این حافظه کم است، اچ تی سی در نهایت تصمیم گرفته که پشتیبانی از کارت حافظه خارجی را نیز بر روی این گوشی قرار دهد به این ترتیب شما می‌توانید از حافظه داخلی با ظرفیت 128 گیگابایت نیز بر روی گوشی استفاده کنید. اگر نسخه با پردازنده 2.5 گیگاهرتزی را در نظر بگیریم این گوشی از نظر سخت افزاری تفاوتی با گلکسی اس 5 ندارد، اما در بنچ مارک‌های این گوشی بالاتر از گلکسی اس 5 می‌ایستد. تصور ما این است که این موضوع به رابط کاربری این دو گوشی مربوط است.

 

 

 

 

"صدای عالی HTC One M8"

 

در گوشی HTC One  دیدیم که این گوشی اسپیکرهای قدرتمندی دارد و در تمام گوشی‌های هوشمندی که تا کنون دیده‌ایم این اسپکیرها بهترین عملکرد را دارند، نسل دوم این گوشی نیز این وِیژگی را به ارث برده است و هنوز بهترین صدایی که در بین گوشی‌های هوشمند می‌شناسیم متعلق به One M8 است. یک تفاوت در این نسل با نسل قبلی مشاهده می‌شود و آن این است که اندازه خروجی اسپیکر بالایی با اسپیکر پایینی تفاوت دارد که این موضوع تفاوتی در اصل صدا ایجاد نخواهد کرد، اگرچه به ادعای HTC اسپیکرهای این نسخه 25 درصد صدای بلندتری نسبت به نسل قبلی ایجاد خواهند کرد. این به این معنی است که اگر به یک ویدئو نگاه می‌کنید و یا در حال بازی کردن هستید می‌توانید صدای بیشتری را بشنوید، شاید به نظر شما این موضوع که صدای یک اسپیکر بلند باشد خیلی ضروری نباشد اما این موضوع زمانی نمود پیدا خواهد کرد که مشغول بازی‌ای مانند Real Racing 3 باشید.

 

 

 

"نرم افزار HTC One M8"

 

One M8 با آخرین نسخه از سیستم عامل اندروید که تا این لحظه معرفی شده ارائه شده است، این گوشی به سیستم عامل اندروید نسخه 4.4.2 یا همان کیت‌کت مجهز است. اما علاوه بر سیستم عامل به روز شده، رابط کاربری HTC که Sense نام دارد و مانند لباسی زیبا بر تن سیستم عامل اندروید پوشانده شده نیز به روز شده است. در این گوشی از نسخه 6 رابط کاربری Sense استفاده شده است. این نسخه از رابط کاربری نسبت به نسخه‌ قبلی تغییرات زیادی را نداشته است.

 

یکی از تفاوت‌های اساسی این نسخه با نسخه‌های قبلی این است که دیگر خبری از دکمه‌های فیزیکی در پایین گوشی نیست و تمام دکمه‌های کنترلی پایین صفحه نمایش به داخل صفحه نمایش منتقل شده‌اند، این موضوع باعث می‌شود که احساس بهتری در مورد کیت کت به شما دست دهد. در بسیار ی از برنامه‌های این دکمه‌ها به کناره  صفحه منتقل می‌شوند تا فضای بیشتری برای کاربر فراهم شود.

 

به علاوه در این نسخه از Sense سادگی مدنظر قرار گرفته و باعث شده تا یک رابط کاربری شسته و رفته را شاهد باشیم.

 

یکی دیگر از تغییرات این است که هر کدام از برنامه‌های اصلی گوشی که باز می‌شوند تم مخصوص به خود را دارند به طور مثال زمانی که برنامه پیامک‌ها را باز کنید یک رنگ و زمانی که برنامه تلفن را باز کنید یک رنگ دیگر را مشاهده خواهید کرد. باز هم این نکته را ذکر می‌کنیم که این نسخه نسبت به نسخه قبلی چندان تفاوت فاحشی ندارد که آن دو را از هم جدا کند، اگر شما پیش از این از کاربران HTC بوده‌اید، به خوبی می‌توانید تفاوت‌های این دو نسخه را مشاهده کنید، اما اگر تازه به کاربران HTC پیوسته‌اید متوجه تفاوت‌های این دو نخواهید شد. ما هنوز هم به این موضوع اعتقاد داریم که رابط کاربری HTC بهترین رابط کاربری دنیا است که بر روی گوشی موبایل نصب است.

 

اما یکی از جالب ترین چیزهایی که در این گوشی دیدیم ویژگی‌های لمسی آن در زمانی است که صفحه نمایش گوشی خاموش است، اگر شما انگشت خود را از سمت چپ بر روی صفحه نمایش خاموش گوشی بکشید، BlinkFeed باز خواهد شد، اگر اینکار را از سمت بالای صفحه نمایش انجام دهید دستیار صوتی فعال خواهد شد، اگر از سمت راست انگشت خود را بکشید ویجت‌ها باز می‌‌شوند و در نهایت اگر اینکار را از سمت پایین صفحه نمایش انجام دهید قفل صفحه باز خواهد شد.

 

نکته جالب دیگر این است که اگر گوشی را در حالت افقی بگیرید و سپس دکمه ولوم را فشار دهید به سرعت دوربین فعال خواهد شد که در گرفتن عکس‌های سریع بسیار کارآمد خواهد بود.

 

 

 

 

"باتری HTC One M8"

 

در این گوشی یک باتری 2600 میلی آمپری استفاده شده است که کمی از نسل قبلی بزرگتر است، این باتری در برابر گوشی‌هایی مانند Galaxy S5 با باتری 2800 میلی آمپری و Xperia Z2 با باتری 3200 میلی آمپری شانس زیادی نداشته باشد. اما با این حال عمر باتری این گوشی از عمر باتری نسل اول بهتر است و عملکرد بهتری دارد. اما اگر باتری گوشی شما در حال اتمام بود زیاد نگران نباشید زیرا این گوشی به حالت Power Save مجهز است که بنا بر وعده HTC می‌تواند 15 ساعت به عمر ماندگاری گوشی اضافه کند.

 

 

 

 

"قاب جادویی HTC One M8"

 

به همراه این گوشی یک قاب جدید ارائه شده است که نیاز شما به باز کردن درب قاب را به شدت کاهش می‌دهد، این قاب بر روی خودش حالت سوراخ سوراخ دارد، اگر می‌خواهید آب و هوا، ساعت و پیامک‌ها و تماس‌های از دست رفته خود را مشاهده کنید با این کاور به راحتی می‌توانید این کار را بدون باز کردن درب قاب انجام دهید.

 

به علاوه اگر درب قاب بسته باشد و شخصی به شما تماس بگیرد نام و شماره آن بر روی درب قاب نمایش داده خواهد شد و شما می‌توانید بدون باز کردن درب قاب این تماس را پاسخ بدهید یا اینکه تماس را رد کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

"نظر جی اس ام در مورد HTC One M8"

 

اگر شما پیش از این گوشی HTC One را داشتید شاید خیلی نیاز نباشد که گوشی خود را به این گوشی ارتقاء دهید، اما اگر طرفدار HTC هستید این گوشی بهترین گوشی‌ای است که این کمپانی تا به این روز معرفی کرده است، HTC One M8 باید امتحان خود را در کنار بزرگانی مانند گلکسی اس 5 و سونی اکسپریا زد 2 و آیفون 5 اس پس دهد، One از نظر جنس بدنه از تمام این رقبا بهتر عمل کرده است، اما از نظر دوربین از تمام آن‌ها ضعیف تر است، مورد دیگری که گلکسی اس 5 در آن بهتر ظاهر شده صفحه نمایش است، اما بینXperia Z2 و HTC One M8 نمی‌توانیم تفاوت زیادی در زمینه صفحه نمایش قائل شویم. قدرت پردازنده هر سه گوشی اندرویدی نیز تقریبا در یک سطح است و به جرات برنامه‌ای نیست که این گوشی‌ها از پس اجرای آن برنیایند.

 

ما خرید این گوشی را به کسانی توصیه می‌کنیم که طرفدار پر و پا قرص شرکت HTC و گوشی‌های آن هستند، اما اگر از طرفداران این شرکت نیستید یا اینکه برای شما برند گوشی‌ای که می‌خرید اهمیتی ندارد، توصیه می‌کنیم که گزینه‌های دیگر را نیز بررسی کنید،  برای مقایسه بهتر می‌توانید بررسی تخصصی Galaxy S5 را در جی اس ام بخوانید، ما سعی می‌کنیم که یک بررسی جامع بین گوشی‌های مطرح این روزهای بازار را برای شما آماده کنیم تا در انتخاب خود بهترین گزینه را انتخاب کنید.